FINANCIËN

Begroting

Goede informatie en voorlichting over een behandelplan vinden wij belangrijk. Daartoe behoort ook u te informeren over de kosten van een behandelplan. Na het eerste bezoek ontvangt u schriftelijk het opgestelde zorgplan met de bijbehorende begroting. Tevens ontvangt u bij Van Gils & Lie tandartsen bij ieder behandelplan, boven € 150, een begroting van de geschatte kosten.

N.B.  Kosten van kronen en implantaten kunnen als zorgkosten aftrekbaar zijn. Informatie hierover vindt u hier.

Tarieven

De tarievenlijst tandheelkundige zorg kunt u opzoeken in de tarievenlijst 2020 vastgesteld door de Nederlandse Zorgautoriteit ( NZa). Op deze tarievenlijst staan diverse verrichtingen waar techniek- of materiaalkosten bijkomen.

Welke kosten kunt u verwachten voor een eerste consult?

1. bij de tandarts in de algemene praktijk
• Kinderen C11 + 2x X10  
• Kinderen vanaf 7 jaar 0.5x C28 + 2x X10  
• Volwassenen C28 + X21 + max. 4x X10  
2. bij de tandarts voor orthodontie- onzichtbare beugels
• 1e consult F121A + F125A+ F155A+ F156A  
• 2e consult F122A + F126A + € 224 Aircheck***
3. bij de tandvlees-specialist (parodontoloog)
• ontstoken pockets T12 + X21 + max. 8 x X10  
• recessiebedekking T91 + X10  
4. bij de specialist implantologie (implantoloog)
• eenvoudig J01 + X21  
• complex* C28 + X21  
• onbetand ** J01 + X22  

* Zou er bij het eerste consult tandvleesziekte geconstateerd worden dan dient dat eerst in kaart gebracht te worden en vervalt de eerst genoemde code en wordt T12 opgevoerd, evt. vermeerderd met een aantal solo röntgenfoto’s X10.

** bij een sterk geslonken, (meestal) onbetande kaak met gebrek aan houvast voor een (meestal) onder prothese kan een machtiging worden aangevraagd om vanuit de basisverzekering vergoeding te krijgen voor twee implantaten in de onderkaak en een klikprothese + boven prothese. Houd rekening met kosten eigen risico 385 euro (2019) en eigen bijdrage 17%.

*** De kosten van de Aircheck (digitaal orthodontisch plan) worden in mindering gebracht, indien de behandeling met aligners gestart wordt.

 

Digitale nota via Infomedics                                          

In onze praktijk geven wij u graag alle aandacht en goede zorg. Daarom werken wij samen met Infomedics voor het versturen en innen van onze rekeningen. Dit betekent dat u een rekening voor de zorg krijgt van Infomedics.

Vergoeding van uw zorgverzekeraar

Als u een tandartsverzekering heeft sturen wij de nota via Infomedics rechtstreeks naar uw zorgverzekeraar. Als uw zorgverzekeraar een gedeelte van uw rekening vergoedt, staat dit duidelijk op de rekening. Wat overblijft betaalt u aan Infomedics. Ook dat staat aangegeven.

Heeft u een vraag over de hoogte van de vergoeding op uw rekening? Neem dan contact op met uw zorgverzekeraar. Staat er geen vergoeding op de rekening? Betaal dan alles aan Infomedics en controleer daarna of u de rekening nog kunt indienen bij uw zorgverzekeraar.

Infomedics stuurt u de rekeningen bij voorkeur per e-mail. Dit bespaart papier, tijd en onnodige administratie. Via Infomedics.nl  ontvangt u een e-mail met een betaallink. In die e-mail staan ook een factuurnummer en eventueel een inlogcode. Als u met die gegevens inlogt op infomedics.nl kunt u uw factuur inzien en betalen. U kunt betalen via iDeal, via automatische incasso of via internetbankieren. Ontvangt u nog geen digitale factuur maar wilt u dat wel graag? Geef dan uw e-mailadres en uw mobiele telefoonnummer door aan onze praktijk.

Wlit u de rekeningen toch per post ontvangen? Laat dit ons weten.

Regel het online!

Op de website van Infomedics (www.infomedics.nl) kunt u veel zaken rondom de betaling van uw rekening snel en eenvoudig regelen, denk bijvoorbeeld aan:

  • Status van uw betaling controleren
    Ga naar infomedics.nl. U treft de rekeningchecker direct bovenaan de webpagina aan. Vul de omschrijving (cijferreeks) in die op rekening staat en controleer of uw rekening is betaald. Als dit niet het geval is kunt u direct betalen via iDEAL.
  • Betalingsregeling treffen.
  • Infomedics hanteert een betalingstermijn van 30 dagen. Lukt het niet om op tijd te betalen, dan kunt u kosteloos uitstel van betaling aanvragen. Ook kunt u tegen kosten een betalingsregeling treffen. Online vindt u ook meer informatie over het Infomedics Betaalplan.
  • Veelgestelde vragen bekijken

Als u een vraag heeft, kunt u het antwoord daarop meestal vinden onder veelgestelde vragen. Heeft u toch nog een vraag? Bel dan met de Servicedesk van Infomedics op telefoonnummer 036 – 20 31 900 (maandag tot en met vrijdag van 09.00 uur tot 17.00 uur).